Onze eerste dag stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu Onze eerste dag stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag stage

Door: simone en jansje

Blijf op de hoogte en volg Jansje en Simone

16 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve allemaal!
Dank je wel voor jullie berichtjes, echt heel lief en leuk om iets van jullie te lezen.
Wij hopen dat jullie allemaal de storm overleefd hebben, wij hier leven nog wel na al het fietsen..
De verjaardag van Simone was erg leuk en heel spannend. Niet wezen stappen, omdat we heel moe waren, haha hoe slecht! Maar dit weekend halen we de schade in en gaan we helemaal los ;)
We zijn paramaribo in gefietst, simone`s fiets was voor de tweede keer kapot. Daar stonden we midden in de stad in de hitte.. Gelukkig was er een man zo vriendelijk om ons te helpen. hij loopt naar ons toe en zegt: ik maak jouw fiets wel even, maar dan moet je dit wel even vasthouden.. En we krijgen een mes in onze handen gedrukt, hahaha! Zie de foto op de flickr site! Simone mocht kiezen waar we uit eten gingen en dat werd een indisch restaurant. Ze was zelf erg enthousiast en de rest wat minder.. Maar het was tenslotte haar verjaardag! Er bleef dus nogal veel over, haha, ook te zien op de foto! Simone was alleen iets te enthousiast geweest met het eten en het resulteerde het op een continue bezette w.c die avond.
Gisteren zijn wij nog Commewijne geweest een heel mooi gebied. Wij zijn vertrokken vanuit Paramaribo met de fiets, we zijn de surinamebrug over gefiets, met een stijging van 6% echt heel zwaar. We hebben een hele mooie fietstocht gemaakt, langs houte huisjes en voor ons gevoel fietsden we door het tropisch regenwoud. We hebben voor het eerst die dag slecht weer gehad, maar toch super verbrand, vooral jansje.
We zijn langs Nieuw Amsterdam geweest, een mooi dorpje met de oudste gevangenis van Suriname, uit de 17de eeuw met daarnaast het een openlucht museum, over de geschiedenis van Suriname, we zijn er in geweest, was leuk. (vooral de mangoboom die daar in de tuin stond, waar we sneaky mango`s uit hebben gehaald.)
We zijn op de terugweg niet meer met de surinamebrug naar de overkant gegaan, want we waren echt kapot dus we besloten met een surinaams korjaal terug te gaan. Dat is een soort vissersbootje.
Daarna vroeg naar bed om fit te zijn voor onze eerste stagedag.
Vandaag was onze eerste stagedag, was erg leuk maar ook erg bijzonder. Je ziet hier dingen, echt.. Die ga je niet tegenkomen in Nederland! Qua tropische ziekten zoals olifantenvoeten en een baby met hepatatis virus waarvan de bloedvaten afsterven en dus ook haar handen en voeten, heel naar om te zien!!! We hadden vandaag een patient die we moesten mobiliserne (we doen bijna alles samen) en het was nogal pijnlijk.. dus zei ze om de minuut: ik ga je doodmaken, ik ga je doodmaken.. Beetje dement?!? haha! Wij gewoon doorgaan en ze kwam hartstikke ver, dus niet zeuren dan ;) Onze stagebegeleider is aardig, maar ook streng. Geen probleem hoor, vinden we juist wel fijn! We hebben voor morgen al allebei een eigen patient op de lijst staan, dus qua leren komt het wel goed!
Jullie horen snel weer van ons! We hebben dus foto's op de site gezet, de link staat op de site. hier nog een x: www.flickr.com/photos/moonjans/
tot snel lieve mensen, we missen jullie al wel hoor!!!!!! Het liefst vliegen we even heen en weer, maargoed.. Betalen jullie?? Inzamelingsactie!!!

• 16 Januari 2007 - 23:44

Atta:

hey dames!!
    Leuk dat de eerste dag zo cool was!!! Ik ben trots op jullie...en de patienten moeten zich maar niet zo aanstellen...zij hebben op dit moment de kans de beste therapeuten in beslag te nemen... :-)
    net ff in de soos geweest..leuk om iedereen ff weer te zien!! maar wij missen jullie wel hoor!!
    dikke dikke kus aan jullie twee!!!
    atta xxx

• 17 Januari 2007 - 13:46

Linda:

Heey skaties!!

haha een mes?OEPS...Leuk dat de stage goed bevalt, ga zo door dames!!Simone, helemaal vergeten nog gefeliciteerd met je verjaardag!zo te horen was je iets te fanatiek in het jarig zijn..hihi. Wij missen jullie ook, maar geniet ervan.. dikke kus aan jullie

• 17 Januari 2007 - 18:55

Maartje :

Dames Dames...het klinkt allemaal WEER super..Hier is weer eens een weeralarm, dus je snapt het al..wou dat ik bij jullie was:-(! Echt leuk allemaal! Kusjee!!!

• 17 Januari 2007 - 20:33

Sassel:

heyz meissies,

Weer lekkere belevingen achter de rug hehe en zo hoort het ook :) De lompe acties vallen nog wel mee moet ik zeggen of houden jullie soms info achter ??? ;) Succes nog met de stage en we moeten snel skypen :)
    kus kus sas

• 17 Januari 2007 - 21:20

Jansje:

eej sasje, nee hoor, we houden geen informatie achter.. Maar je mag het wel komen checken hoor ;)
    Eej attaaa, missen jullie ook! Wel zin in een avondje soos!! Maar dit is ook niet heel slecht! Vandaag 2 nieuwe huisgenootjes bijgekregen en ook weer leuke meiden dus de groep wordt steeds groter!
    Maartje: Poepzak! Echt klote weer daar ja... hier 3 dagen regen, maar alsnog 25 graden dus ach... ik zeg niks! Kzal je mailen voor een skypedate!!
    Linniespinnie: nog nuttige dingen aan het doen daar? Je waarneming begint bijna toch? Laat me weten als je een baantje/waarneming hebt gevondne, ben erg benieuwd!
    Kus van jans

• 19 Januari 2007 - 10:39

Corinne:

He dames
    leuk om te lezen hoe gaaf en anders het daar is. Ik zit nu ook op stage en heb even niets te doen. dus dan jullie verhalen maar lezen. Geniet ervan en simone alsnog gefeliciteerd
    kus co

• 19 Januari 2007 - 11:11

Nienke:

WHAAA... jans, als je nu toch een hier was geweest!!! :D Ik heb net n mailtje gehad van die kerel waarmee ik gesprek heb gehad om bij dat bedrijf eventueel stage te gaan lopen... enne.. in dat mailtje vraagt ie me uit!!! Hahahaha, ben je bezet, krijg je dit soort mailtjes! Maar goed, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nou terug moet sturen... Je hoort hier nog wel weer over! Kus kus!
    PS. de verhalen klinken echt super! Vooral die fietstocht! :)

• 19 Januari 2007 - 11:12

Nienke:

PS. de verhalen klinken echt super! Vooral die fietstocht! :)

• 19 Januari 2007 - 13:34

Victoria:

Hoi meiden, het klinkt allemaal weer super! De storm was bar en boos. Onze schutting is omgewaaid. Ravage! De tuin van de buren ligt vol afgebroken houten palen en latten. Morgen maar eens kijken of we moeten repareren of vervangen. Voordeel: mijn tuin is nu twee keer zo groot!

• 21 Januari 2007 - 16:05

Sjanne:

Heeee en hoe was de rest van deze week? Nog wezen stappen, dit zouden jullie namelijk inhalen he dus ben benieuwd ;)!
    Begin mn zusje al een beetje te missen hoor. Nu al, waaah.
    Als jullie weer terug zijn gaan we gauw weer touren in t mooiste busje wat er bestaat. ( Of niet simone :D! )
    Nou we horen t wel weer.
    Kusje, ook van wemel!

• 22 Januari 2007 - 16:14

Ellen:

ej lieverds! leuke verhalen! dat gaat helemaal goed komen daar. moon nog gefeliciteerd met je verjaardag!! sorry beetje laat:D meissies heel veel plezier, hoop snel weer paar mooie verhalen van jullie te horen! dikke knuffel

• 22 Januari 2007 - 17:22

Kimster:

Hey,
    Ik zit op stage en heb ffies pauze. Dus ging ff jullie site bekiekuh. Ziet er leuk uit! De foto's ook.
    Lekker weer he aan deze kant van de wereld! Ghehe.
    Goed dat jullie een strenge begeleider hebben, anders wordt het volgens mij alleen maar ouwehoeren met jullie 2. Klinkt wel gezelly zo...
    Succes verder met jullie nieuwe patienten en niet te veel eten he Simoon...

Kuzz