Bericht van jansje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu Bericht van jansje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu

Bericht van jansje

Door: simone

Blijf op de hoogte en volg Jansje en Simone

26 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ook ik heb de afgelopen weekjes dingen gedaan! 1 weekje ziek geweest en dat is geen aanrader met het warme weer..
De andere week ben ik naar een inheems dorpje geweest, pikin saron. Het vriendje van een huisgenootje van ons had daar familie zitten en we verbleven in het huis van zijn tante. Dus geen georganiseerde reis. Nee, je moest goed kunnen mikken, want je behoefte moest je doen op planken met een gat in het midden.. Erg spannend elke keer. Baden deden we in het rivierwater en we hebben gehangmatteerd. Surinaams werkwoord hier: Gewoon lekker chillen in je hangmat. We sliepen in de buitenlucht met de nodige beestjes om je heen, maar was leuk om een keer mee te maken allemaal! We zijn met een lokale bewoner de jungle ingeweest omdat we apen, slangen of spinnen wilde zien.. Helaas geen van allen gezien! Wel paar mooie vogels gezien!
Zaterdagavond kwamen we terug en het was de laatste avond van 2 van onze huisgenootjes dus we zijn gezellig met zn allen wezen stappen! Zondag hebben we heerlijk gekookt voor het huis: Chinese krokante kip, gevulde eitjes, bakabana (je raadt het al, gebakken banaan), oliebollen (vraag me niet hoe we erop kwamen), gehaktballetjes a la simone, fruitsalade, pompoen met kaas en nog wat lekkere dingetjes. Was erg lekker!

Over de reis die we willen boeken zijn we nog niet uit! Tobaco of brazillie of misschien toch iets anders.. We zijn op het moment nog te druk met afstuderen, 18 april moeten we alles presenteren, dus wordt nog hard werken!!

Ook leuk, onze stagebegeleider wil een nieuwe praktijk gaan starten en hij gaf aan dat hij twee enthousiaste fysiotherapeuten zocht, genaamd simone en jansje.. Het lijkt hem heel leuk als we hier blijven werken. Is ook zeker heel leuk, maar niet voor altijd.. Nederland blijft gewoon nummer 1 :) Familie, vrienden en leefstijl.. Toch wel :)
Maar de 7 weken die we nog hebben, vermaken we ons hier prima!

Groetjes Jansje & Simone

• 27 Maart 2007 - 13:17

St. Kimster:

Heyyy,
    Ik wil ook hangmatteren!! Heerlijk!
    Foto's zijn ook leuk, gezellige huisgenoten!
    En ik heb gekeken hoeveel reisje kost van Suriname naar St. Maarten, wat je mss wilde. Ik kon er 1 vinden voor $600 dollar, dus niet goedkoop. Maar heb niet goed gekeken hoor. Tis wel erg mooi hier!
    En cool dat jullie begeleider jullie wel als collega zou willen, beter compliment kan je niet krijgen he...
    Veel plezier nog!!!

Kussie

• 28 Maart 2007 - 14:09

Linda:

hee meisjes!!

dat ziet er allemaal gezellig uit zeg! slapen in een hangmat is wel echt gaaf, geen enge beesten in de slaapzak? wat een compliment dat jullie gevraagd zijn te komen werken daar! maar dat gaan jullie niet doen? dan moeten we jullie nog langer missen!bleeeehh...maar succes met het afstuderen en veel plezier nog! kus linda

• 28 Maart 2007 - 20:02

Debs:

Wat gaaf!! Ik wil ook in een hangmat!!! Mooie foto's ook maar die van de spin mag er wat mij betreft wel tussen uit!!
    7 weken nog? De tijd gaat snel! Gelukkig maar haha.
    Super dat jullie begeleider jullie heeft gevraagd om langer te blijven!!
    Dat zegt toch meer dan genoeg!!!
    Succes verder!!
    Kus

• 06 April 2007 - 12:59

Wenke:

Hey Jans en Moon,

Wat een superverhalen!! Ben wel een beetje jaloers. Zijn jullie al klaar met je stage? Ik wel, ben nu druk met asp. Ik zie jullie weer in Nederland met de presentaties??
    Heel veel plezier nog daar!! Geniet er nog van!!

Tot snel,
    Groetjes Wenke

• 12 April 2007 - 07:21

Ilona:

Hey chickies!!

Hoe is het daar? Bijna klaar voor de presentatie? Moon is weg nu met Rik toch? Hoe was het geweest Moon? En Jans, jij je kunnen redden met de andere Mozartchickies? Tof trouwens dat jullie een baan aangeboden hebben gekregen ;) Haha.. Leuk voor even, maar niet voor altijd inderdaad..Ondertussen al een keuze kunnen maken voor verdere reizen? Jans jou reis naar Peru gaat misschien niet door dus? Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

Kus Ilona