Chronische Stresskippen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu Chronische Stresskippen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jansje en Simone - WaarBenJij.nu

Chronische Stresskippen

Door: simone en jansje

Blijf op de hoogte en volg Jansje en Simone

27 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Zijn jullie al ingesneeuwd?

Hier ons 3de stukje uit Suriname, we hebben veel meegemaakt de laatste weken.
Wij zijn nu druk bezig met stage lopen, het gaat erg goed. Gisteren en eergisteren met zijn tweeen de hele afdeling gedraaid, blijkbaar hebben ze dus veel vertrouwen in ons.
De patienten zijn hier hartstikke aardig, maar komen hier nooit op tijd, sommige 2 uur te laat.. dus het vooroordeel klopt volledig. Alleen vinden wij het allebei echt super moeilijk om gewoon relax te blijven als er dan opeens 4 patienten tegelijkertijd opeens opdagen, omdat iedereen maar op komt dagen als het hun goed uitkomt.
Simone heeft van een patient echte Surinaamse Pom gekregen, had ze speciaal voor haar klaargemaakt, erg lekker dus de volgende keer het recept vragen.
Deze week liepen er ook 2 surinaamse verpleegkundige studenten met ons mee, dus wij hadden allebei een stagaire. Heel raar trouwens, zij moeten normaal om 7 uur beginnen en dat moest ze nu ook, maar we beginnen pas om half 9, maar heel braaf kwamen de meisjes elke ochtend om 7uur, dus 1,5 uur uit de neus eten???
Die meisjes waren ook echt helemaal verbaasd over onze gewoontes. Jansje dronk cola light, een van die meisje zei: Waarom drink je cola light, heb jij diabetes..hahaha. En daarnaast wij over die van hun omdat ze echt 2 keer per dag altijd rijst eten.
In ons ziekenhuis zitten een aantal specialialisten, mensen die een afspraak hebben op een bepaalde dag, moeten zich allemaal om 8u ur melden, omdat ze geen rooster maken, dus sommige mensen worden pas om 16.00uur geholpen, heel efficiënt, dachten wij zo.
Wij zijn vorige week uitgeweest in een enorme luxe tent, met overal banken en podium, echt vet, alleen waren wij de allerlangste in de hele zaal, een beetje ongemakkelijk.
Sinds 1,5 week zijn wij lid van een sportschool, heerlijk om de dag even lekker sporten, best luxe sportschool met ingebouwde ventilatoren in de fitnessapparatuur.
Vorige week hebben wij er twee nieuwe huisgenootjes bij gekregen echt leuk en morgen krijgen wij weer een nieuwe dan zijn wij dus met zijn zeven.
Simone is deze week naar de kapper geweest (was een patient van haar), we zijn met een de bus gegaan, deze zit echt helemaal volgepropt en op de meest onmogelijke plaatsen kan je weer een stoeltje uit klappen, zodat als de bus vol is eerst de halve bus uit moet stappen als iemand die achterin zit eruit wil.
Vandaag zijn wij met de boot naar een super mooi plekje geweest, ligt precies in de monding van de Suriname rivier met de zee, hier is een vissersdorpje, was echt heel indrukwekkend en zo`n mooi plekje en heel veel honden en hele schattige puppys.
Onderweg met de boot hebben wij dolfijnen gezien, jammer genoeg niet veel.
Morgen nog een dagje vrij even kijken wat wij gaan doen, maar er zijn hier genoeg dingen te beleven.

Succes in Nederland met de sneeuwbuien, misschien moeten jullie dan maar een keertje aan ons tropische zonnetje denken…
Weer nieuwe fotos op www.flickr.com/photos/moonjans/

Dikke Surinaamse zoen van Moon en Jans

• 27 Januari 2007 - 19:47

MAAAAAAARTJE!!!:

Heeeee dames...!!! Wat heerlijk dat die mensen zo de tijd hebben..of de tijd 'nemen'..!! Kunnen wij in NL wel een voorbeeld aan nemen!! Ik denk dat ik volgende week naar jullie toe vlieg..even kijken welke dag het beste uit komt! :-)! Ik spreek je morgen jans! Kus maartje!

• 28 Januari 2007 - 07:07

Mama:

Ik heb wel een beetje medelijden met jullie; al dat gedoe met overal ventilatoren terwijl wij lekker fris buiten !!

• 28 Januari 2007 - 09:57

Sassel:

Heyz heyz,

Gemiddeld 2 uur te laat haha nou dan viel het bij altijd nog wel mee toch;):P zie het als een voorproefje ;) maare verder klinkt het allemaal super ladys Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal en dan vooral naar het stapgedeelte :P:P Enjoy!! kus sas

• 28 Januari 2007 - 10:02

Thomas:

dus met de onderburen is ondertussen alles weer koek en ei?

• 28 Januari 2007 - 11:36

Merel:

Wat een belevenissen zeg, super leuk om te lezen. Wel handig dat jullie boven al die groepen mensen uit kunnen kijken met jullie lengte, haha!
    Veel plezier!
    Liefs, Merel

• 28 Januari 2007 - 15:46

Aaltje:

He,Jansje. Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Lastig dat mensen zich niet aan de tijd houden, is eigenlijk geen werken he?Onvoorstelbaar om alle mensen 's ochtends al te laten komen voor de hele dag! Daarom komen die stage-verplk natuurlijk ook zo vroeg..Wat een poepie van een puppy op de foto. Succes verder en groetjes van ons allemaal.

• 29 Januari 2007 - 17:19

Chris!!:

Hihi... jullie zitten echt in een heel andere wereld! Olifantenvoeten, hele dag rijst, 4 uur te laat komen.. In NL zijn we nog steeds lekker stresserig en fietsen we ons kapot door regen en onweer...:(
    Leuke verhalen ladies, jullie maken echt iets mee!
    Ik ga even de foto's van Simones nieuwe surinaamse rastakapsel bekijken! ;)
    Dikke kus!

• 29 Januari 2007 - 19:59

Wim:

Ik heb nog even nagevraagd hoe het Javaanse restaurant waar we vorig jaar heerlijk hebben gegeten heet:
    Sarina, een gezellig Javaans restaurant in een buitenwijk van Paramaribo.
    Dat ga je vast wel vinden.
    Verder komt het met de euro's allemaal goed en ik zie je dus zondag a.s. op Zanderije? ha, ha !

• 01 Februari 2007 - 16:10

Marjo:

Zeg dames jullie berichten zijn echt niet zo heel erg stresskipperig (leuk scrabble woord Simone)Lijkt me allemaal juist erg relaxed. Maar goed je kunt het wel zo ervaren.
    Ik lees ook iets van uitgaan,dolfijnen,zonnetje, sportschool Pom eten en kapper.
    Grapje hoor. Ik denk dat het soms best stressen is als mensen hun afspraken niet nakomen.
    Simone en Jansje als je nog wat nodig hebt meld dat dan snel nog even dan haal ik het wel.
    Ik ben wel een beetje jalours op Wim. (ik zie je op Zanderije)
    Geniet nog met volle teugen en tot schrijfs
    Dikke kus

• 04 Februari 2007 - 17:46

Berend:

He Simone en Jansje. Wat een superfoto's en leuke verhalen. Geniet van je tijd daar!

Groet,
    Berend (vriend van Rik :))